Home Nieuws Activiteiten Stichting Blauw (t/m augustus ’17)

Activiteiten Stichting Blauw (t/m augustus ’17)

Activiteiten Stichting Blauw 2017:

Stand van zaken tot augustus.

Op 5 mei waren we samen met het cycling team van Wounded Warriors uitgenodigd door W.E.P. ( Waardering Erkenning Politie) in de Freedomride 2017. Vanuit heel Nederland kwamen collega´s naar Limburg.
We maakten kennis met elkaar bij Mico Lyfe Style Centrum in Roggel. Daar kregen we ook het nieuwe Jumbo Lotto Politie Shirt uitgereikt.
Die nacht hadden renners van Wounded Warriors het bevrijdingsvuur al opgehaald in Wageningen en naar Roggel gebracht, dit onder begeleiding van (onze) Motards van EMS.
Zij hadden al 150 kilometer in de benen en maar enkele uurtjes slaap gehad.

Onder politie begeleiding vertrokken we samen naar de startplaats in Haelen waar we voorin het peloton geplaatst werden. De Lotto Jumbo Ploeg trok het hele peloton van ongeveer 1000 fiets liefhebbers door midden en noord Limburg. Als eregasten reden bij ons in het peloton Joop Zoetemelk en Jan Janssen. Dit jaar reden we door midden Limburg langs een aantal gedenk- en eretekens uit Wereldoorlog 2. Dit jaar stond in het teken van verzoening. Dit had vooral voor onze Duitse collega´s een bijzondere betekenis.

We reden door het oorlogsmuseum in Overloon. We waren op het oorlogskerkhof in Ijsselsteyn. Al met al langs bijzondere plaatsen. Onderweg kregen we veel bijval van het talrijke publiek langs de route. Het was koud dit jaar.
Maar wat was dat in vergelijking met wat de bevrijders geleden hebben om onze vrijheid te bevechten…. Een vrijheid die we koesteren en wereldwijd voortdurend onder spanning staat.

Na afloop hebben we op het kasteel in Haelen nog heerlijk gegeten en een pilsje gedronken. Samen nieuwe vriendschappen gesloten met onze Belgische en Duitse collega´s.
Ook het gedachtegoed van onze hoofdsponsor IPA NL hebben we nadrukkelijk naar voren kunnen brengen. In elk geval nieuwe leden!

Dus: Freedomride een must om te herdenken maar vooral ook om onze vrijheid te vieren. In 2018 komt de derde Ride eraan. Volg ons op de Site van Stichting Blauw, W.E.P. en of Cycling Team Wounded Warriors, en zorg dat je er in 2018 bij bent.

We reden dit jaar voor de 9e keer Tour de Blauw.

8 dagen door Nederland, België en Duitsland. Gemiddeld 150 kilometer per dag. Onder begeleiding van de motoren van EMS hadden we het gevoel echte profs te zijn. Gewoon lekker fietsen in een gesloten peloton en overal de verkeersveiligheid gegarandeerd.

Dit jaar waren we weer op veel politie en legerplaatsen gast. Het dienen door vriendschap wordt op deze manier ook mooi uitgedragen. Het IPA logo op onze rug doet het goed en is regelmatig onderwerp van gesprek.

Als Stichting Blauw zijn we dan ook erg dankbaar voor alle ondersteuning die we onderweg krijgen.

Dankzij deze gestes weten we elk jaar een mooi financieel resultaat te halen.

We konden ook dit jaar weer diverse cheques uitreiken. Ome Joop Arnhem, Stichting Pim, Die Himmel Blauwe Traumfabrik en Zornroschen zagen ons graag komen en namen dankbaar de geldbedragen in ontvangst.

Dit jaar waren er twee etappes waarin deelnemers werden herdacht die ons ontvallen zijn. In de betreffende routes reden respectievelijk de zoons van Bas den Breejen en Koos Antonis mee. Ook leden van hun fietsclub reden in tenue mee.

Bijzondere etappes die onderstrepen dat Tour de Blauw een meer dan bijzondere band tussen de deelnemers schept.

In 2018 rijden we de 10e  Tour de Blauw van 25 mei tot en met 1 juni.

Een jubileum tocht. Zorg dat je erbij bent.

In januari 2018 start de inschrijving.

Ome Joops Tour 2017 deed dit jaar midden Limburg aan. Het peloton, 156 kinderen met begeleiding, werd door enkele Tour de Blauwers opgehaald bij Toverland in Sevenum. Een geweldige organisatie die veel indruk op ons gemaakt heeft. Marcel Legerstee, en al die andere vrijwilligers waaronder nog veel politiemensen, hadden het geheel strak onder regie.

Een eigen internetradio-televisie voortdurend in de lucht waardoor ouders voortdurend kunnen zien waar hun kinderen zijn.

Zij logeerden o.a. bij Mico Life Style centrum in Roggel. Ze werden ontvangen door de Burgemeester van de gemeente Leudal. Hij was zichtbaar onder de indruk en at ook een vorkje met de kinderen mee.

De volgende dag hebben we samen met de kinderen de prachtige natuur van het Leudal beleefd. De molenaar had nog nooit op een dag zoveel kinderen in zijn molen. Daarna hebben we het peloton richting Roermond gebracht en afscheid van hen genomen.

We zijn blij dat we als Stichting Blauw dit geweldige initiatief kunnen ondersteunen.

We durven ons ondertussen Vrienden van Ome Joops Tour te noemen.

Het Nederlands Politie Orkest.

De afgelopen jaren hebben we samen met het orkest al enkele mooie projecten kunnen organiseren.

Het Kerstconcert in de Oranjerie in Roermond in 2016 was er een met een gouden rand.

Nu zijn we samen met het orkest naar Krakow gegaan. We waren er op initiatief van de welzijnsorganisatie Siemacha en de politieorganisatie Klein Polen, Krakow. Directie en leden van het orkest hebben keihard gewerkt. Concerten gegeven, nieuwe show in gestudeerd, concertprogramma bijgewerkt. Wij hebben als Stichting Blauw de kinderen van Siemacha een prachtige saxofoon mogen schenken. We hebben ook de gelegenheid gekregen om onze projecten in Polen ruim onder de aandacht te brengen.

De Poolse collega’s hebben hun ogen uitgekeken en waren onder de indruk.

Het heeft ook tot nieuwe initiatieven geleid.

Er waren bovendien van verschillende IPA Afdelingen vertegenwoordigers aanwezig op de speciale Politie en Gastenavond.

Gerard Loose kreeg als voorzitter van de Stichting Blauw, van de voorzitter van de IPA afdeling Krakow, de hoogste IPA verdiensten medaille uitgereikt. Een meer dan bijzondere eer.

De Politiechef van Klein Polen en zijn team werden op die avond verrast met een echte Nederlandse polonaise. Onder de klanken van het Kleine cafe aan de haven en Tulpen in Amsterdam werd het een hele gezellige avond.

Polen hebben echt geen Wodka nodig om los te komen.

Stichting Children Sponsorship

We hebben als Stichting Blauw vorig jaar dit project kunnen omarmen en hebben 10 kinderen geadopteerd. Negen meisjes en een jongen. We kregen de puntenlijsten en bevorderingen van hen allemaal.

Het jaarverslag van de Stichting Children Sponsorship is er een om trots op te zijn. De Stichting heeft in totaal 236 kinderen onder haar hoede.

Ophalen goederen.

Ons magazijn in Hunsel begint langzaam vol te lopen.

We hebben in juli nog een aantal TV´ s en video- recorders op mogen halen bij de basisschool in Neer.

In Buggenum mochten we in de basisschool meubels ophalen.

In Grubbenvorst haalden we een grote partij communie en andere kleding op.

Van particulieren kregen we gereedschap, kleding en speelgoed.

Baby Hope schonk weer een grote partij verband.

We zijn nog steeds op zoek naar een keuken lucht afzuigsysteem.

We hebben onvoldoende geld om een nieuwe aan te schaffen voor het internaat in Ustrzyki Dolne. Geraamde kosten 20.000 Euro… Wie helpt?

Contacten IPA Polen.

Mede dankzij ons bezoek aan Krakow hebben we de banden met diverse afdelingen aan kunnen halen.

We kregen ook al een verzoek om naar Chorzow te komen om daar met hen de feestdag van de politie en hulpverleners mee te vieren. Daar hebben we jammer genoeg niet op in kunnen gaan.

Volgend jaar zit er mogelijk toch een gezamenlijke fietstocht aan te komen. Het probleem is echter de financiering. Onze Poolse collega’s verdienen niet zoveel als hun Nederlandse collega’s!

Film Tour de Blauw – Promotie Stichting Blauw

In nauwe samenwerking met reclamebureau Kitreclame is de promotiefilm Tour de Blauw in de eindfase en wordt afgemonteerd. Het videoteam reed mee in de Tour van dit jaar en heeft prachtige opnames gemaakt. In september gaat de film de lucht in en kunnen jullie hem o.a. zien op het Internet.

Promotiefilm Stichting Blauw is eveneens in de eindfase. Deze film kwam tot stand in samenwerking met een groot aantal kinderen. Hartverwarmend en we hopen dan ook dat onze sponsoren en vooral toekomstige sponsoren onder de indruk zullen zijn en bij ons aansluiten.

We zijn een communicatieplan aan het maken.

Transport 2017:

Zoals we al eerder vermelden zijn we volop in de voorbereiding van ons jaarlijks transport. We kunnen voor het ziekenhuis, het internaat, de school, de opvanghuizen nog heel veel spullen gebruiken. Neem gerust contact met ons op en in overleg met elkaar is veel mogelijk.

Keukenlucht afzuiginstallatie:

We zijn al jaren op zoek naar een dergelijke installatie. Deze is bestemd voor de keuken van het internaat in Ustrzyki Dolne. Tijdens het koken drijft daar het water langs de muren. Dat kan dus echt niet. Een nieuwe kunnen we helaas niet betalen. Wie helpt?

Ambulance:

Voor het ziekenhuis in Ustrzyki Dolne zijn we op zoek naar een Ambulance. Die van hen is helemaal versleten en mag eigenlijk geen ambulance heten.

Wie O Wie Helpt.

Dit was het voorlopig. Blijf ons volgen via de Site, Facebook of bel gewoon!