Home Nieuws Bijdrage Stichting Blauw snoezelruimte “de Rietgans”.

Bijdrage Stichting Blauw snoezelruimte “de Rietgans”.

IPA motorclub Nederland : Proficiat met dit mooie project voor een snoezelruimte voor de Rietgans

Onze Stichting heeft een bijdrage geleverd aan het sponsorbedrag voor de Rietgans 39 te Nibbixwoud, een onderdeel van Leekerweide. De IPA motorclub Nederland heeft met een sponsorrit het mooie bedrag van € 2300 bijeengebracht. Het sponsorgeld zal worden gebruikt voor de realisering van een zogenaamde snoezelruimte voor de kinderen die daar aanwezig zijn. De Rietgans maakt deel uit van Leekerweide met de hoofdvestiging in Wognum. Leekerweide is een instelling waar geestelijk gehandicapte medemensen wonen.   Een kleinkind van IPA lid Ton woont op de Rietgans.  Een snoezelruimte is een ruimte waarin kan worden ontspannen met gebruikmaking van voorwerpen, beelden, kleuren, geuren en geluiden waarbij de zintuigen aangenaam kunnen worden geprikkeld. Het woord snoezelen is een samentrekking van de woorden doezelen (wat verwijst naar de sfeer) en snuffelen (wat verwijst naar het onderzoekende element.)