Home Nieuws Goederentransport Polen juni 2019

Goederentransport Polen juni 2019

Verslag van onze chauffeurs:

2e reis dit jaar, nu gecombineerde reis, ook voor stichting Horn – Pogorzela die ook een aantal bedden naar Pogorzela vervoerd wilde hebben.

Woensdag 26 juni 09.00 uur laden Heythuysen, zeer snel allemaal. Vele handen maken licht werk. Om 11.00 uur hadden we trailer geheel geladen. Was helemaal vol. 18 bedden, vele matrassen nachtkastjes en extra matrassen en dozen. 20 rolstoelen. Ook hadden we dozen voor school Rybaki en conform afspraak zouden we dit ook lossen in krosno. Dat was fijn. Dat gaf ons wat tijdwinst.

26 juni 23.00 uur vertrek Heythuysen, hele nacht doorgereden en om precies 10.00 uur in de ochtend van 27 juni kwamen we aan in Krosno. We reden de poort in het daar stond de spontane en lieve directrice met Ewa Tepper al te wachten. Ze waren oprecht blij dat ze ons weer zagen.

Oplegger aan de achterkant gezet en open gemaakt. Toen Ewa en de Directrice de rolstoelen zagen kreeg de directrice spontaan de tranen in de ogen bij het zien ervan. Ze sloeg haar handen voor haar mond en de verbazing was aan haar gezicht af te lezen. Hier doen we het voor voelde ik. Tien militairen kwamen de goederen lossen en ik hoefde alleen maar aan te wijzen wat eruit moest. We kregen een goede lunch en Ewa is ook van onschatbare waarde op deze momenten.

Om 12.00 uur reden we weer weg in Krosno en gingen we richting Pogorzela, 265 kilometer rijden. We kwamen daar om 16.30 uur aan bij het gemeentehuis waar een Poolse man ons met zijn auto opwachtte. Hij reed ons voor naar het adres waar we de spullen zouden lossen een klein stukje verder. Die plaats was verrassend want we stopten bij een kleine boerderij zoals wij ze herkennen 50 jaar geleden. We konden maar net met de combinatie het onverharde erf op en de spullen moesten opgeslagen worden in een boerenschuur. Er waren een zevental polen, inwoners uit het dorp, de eigenaar van de boerderij en zij zouden de trailer leegmaken. Er was onderling veel gepraat maar weinig activiteit. Monica gebeld en die kwam snel. Alles werd gelost en buiten direct naast de trailer neergezet en gelegd. 17.45 uur was de trailer leeg.

Monica nam ons mee naar haar woning, ook een boerenbedrijf, zij heeft 500 mestvarkens. Bij haar konden we de truck en trailer parkeren en in haar prachtige woning konden we lekker douchen, en daarna eten. Ton we zaten sloeg de moeheid toe en om 20.00 uur lagen we al in bed. Vrijdag 28 juni Om 03.00 uur (we hadden onze 9 uur rust gehad) gingen we weer rijden en begonnen we aan de terugreis. Heel mooi door de binnenlanden aldaar met een opkomende zon. Prachtig. Bij Poznan de snelweg op en rijden maar. Om 17.00 uur waren we weer terug bij TIP trailer verhuur in Venlo om de trailer terug te brengen.

Na Wim thuis afgezet te hebben naar Nunhem. Rustige avond en lekker slapen.

Zaterdag truck teruggebracht, lampje repareren,aftanken, wassen van binnen schoonmaken en klaar was weer een enerverende reis naar Polen.